Tällä kurssilla opiskellaan, miten koiralle voi opettaa erilaisia temppuja. Kurssissa on 3 koulutuskertaa. Tämä kurssi on erittäin hyödyllinen, koska omistaja oppii ensinnäkin koulutustekniikka, jotta hän voi itsenäisestikin opettaa koiralle haluamiaan temppuja. Lisäksi koira saa mielekästä tekemistä, ja temppuja voi opettaa niin pienissä erissä, että kiireiselläkin omistajalla riittää aika toiminnan järjestämiseen koiralle.

Temput ovat hauskoja sekä koiran että omistajan kannalta. Koiralle niillä saadaan mukavaa aivotyötä, ja on hienoa nähdä, kuinka innokkaasti koirat sitten temppuja tekevät, kun ovat niitä oppineet. Samalla omistaja oppii koulutustekniikkaa sekä erityisesti oikea-aikaista ajoitusta.

Kurssilla tehtävät temput eivät ole ihan helppoja perustemppuja (esim. tassun antaminen), vaan on tarkoituksella otettu mukaan myös hieman haastavampia juttuja, jotta omistajat pystyisivät saamillaan opeilla myös soveltamaan tekniikkaa siten, ja opettamaan koiralle haluamiaan asioita, myös muita kuin temppuja. On myös hauska kokeilla joitain erikoisempia temppuja, jotta omistajatkin oivaltavat koiran valtavan kapasiteetin erilaisten asioiden oppimiseen ja suorittamiseen. Kurssille voi osallistua jo nuorenkin koiran kanssa, ja erityistä hyötyä temppukurssista on vanhemmille koirayksilöille, joiden fyysinen suorituskyky ei enää käy rajumpiin harrastuksiin. Monet vanhat koirat suorastaan näyttävät nuortuvan, kun pääsevät treenaamaan uusia temppuja.

Tästä kurssista on iloa pitkään kurssin loppumisen jälkeenkin!

Kurssien aloitusaikoja voit katsoa kohdasta Kurssit->Aikataulut, ja pääset sinne myös suoraan tästä linkistä: http://koirakoulut.fi/kurssit-2/aikataulut/

Tervetuloa mukaan!

Ehkä nämä temput nyt eivät ihan kuulu valikoimaan, mutta kaikenlaisia kivoja temppuja löytyy vaikka kuinka paljon: