Vauvaryhmä on tarkoitettu ns. sosiaalistamis- ja tapakasvatusryhmäksi pikkupennuille. Siis vauvakoirille, jotka ovat iältään 2 – 4 kk. Tarkoituksena on antaa omistajille tietoa pikkupennun tapakasvatuksesta, jotta alkuolosuhteet saataisiin jo mahdollisimman edullisiksi koiran ja omistajan yhteistyölle, ja vältettäisiin vaikeudet. Samalla pentu saa sopivaa vertaisseuraa ikäisistään ja rauhallisissa oloissa valvotusti tutustua toisiin, vieraisiin koiriin.

Suuri hyöty ryhmässä käymisestä on omistajalle se, että koira myöhemmin kestää kaikenlaisia eri tilanteita ja ympäristön ärsykkeitä paremmin ja tapakasvatus saadaan hyvään alkuun! Myös koiralle tulee erityistä hyötyä siitä, että se tottuu eri näköisiin lajitovereihin ja oppii luottamaan siihen, että toiset koirat ovat ystävällisiä, mikä vähentää todennäköisyyttä sille, että koiralle kehittyisi rähinäongelmaa toisiin koiriin.

Tämä ei ole kurssi, vaan nonstop-ryhmä, joten osallistu voi yhdelle tai useammalle kerralle oman tarvearvionsa mukaan. Aiheina esim. toisiin koiriin tutustuminen, luoksetulo, vieraisiin ihmisiin tutustuminen, pureminen, tavaroiden suusta irrottaminen, ohittaminen, sisäsiisteys ym. ym. Yhden kerran kesto on tunti. Kertamaksu. Kohdasta aikataulut löydät hinnat ym.: http://koirakoulut.fi/kurssit-2/aikataulut/

Tähän ryhmään voi tulla mukaan miltä kerralta tahansa, mutta ilmoittautua pitää etukäteen, jotta saa tietoonsa seuraavan tunnin ajankohdan. Vauvaryhmässä tunneista sovitaan aina sen mukaan, miten enemmistö pääsee paikalle (eli tässä ryhmässä ei ole vakipäivää, kuten kursseissa on). Ilmoittautua voi sähköpostilla, tekstiviestillä tai puhelimitse. Ilmoittautumiseen kannattaa laittaa pennun tiedot (rotu/tai yhdistelmä, syntymäaika, kutsumanimi) ja henkilön nimi sekä puhelinnumero.

Pikkupennun kanssa voi tulla vauvaryhmään siis mukaan, vaikka rokotukset eivät ole vielä voimassa. Pennulla on ns. emänsuoja (mikäli emä on ajallaan ja asianmukaisesti rokotettu) ja tämä suojaa pentua siihen asti kun se itse saa ensimmäisen rokotuksen 3 kk (12 vk) iässä. Lue lisää sosiaalistamisen tärkeydestä blogistani: http://koirakoulupikkuhukka.wordpress.com/

Ilmoittaudu ihmeessä mukaan hauskaan porukkaan ja saat suuren hyödyn sinulle ja koirallesi moneksi vuodeksi!