Nykyisin on suosiota kasvattanut myös mahdollisuus hankkia lahjakortti koulutukseen. Monet ovat ostaneet lahjakortin esim. joulu- tai syntymäpäivälahjaksi, esim. omille vanhemmilleen tai sisaruksilleen tai lapsilleen. Lahjakortin sisällön voi ostaja päättää ihan sen mukaan, mikä on kunkin hetkinen koulutuksellinen tarve.

Lahjakortteja on yleisimmin ostettu joko omistajalle, jonka koiralla on jonkilainen ongelmakäytös päässyt ”päälle”, mutta omistaja ei syystä tai toisesta ole uskaltautunut itse hakemaan tilanteeseen muutosta tai sitten on ostettu ihan jokin koulutuksellinen kurssi. Kursseista suosituimmat lahjakortilla annetut kurssit ovat olleet alkeiskurssi, temppukurssi ja jälkikurssi, mutta mikä tahansa kursseista voidaan hankkia myös lahjaksi.

Ota yhteyttä, niin mietitään yhdessä, että mikä olisi sille kyseiselle lahjakortin saajalla paras vaihtoehto sillä hetkellä. Soita tai laita sähköpostilla kyselyä taikka viestittele yläpalkin Yhteystiedot-kohdasta löytyvällä palautelomakkeella.

Lahjakortti on yleensä voimassa vuoden ajan, joten nekin, joilla on hankalammat työajat tai muutoin kiireiset aikataulut, pystyvät yleensä järjestämään tarvittavan ajan koulutustilanteeseen. Koulutus voidaan tehdä myös kotikäyntinä, eli silloin lahjakorttiin hankitaan lisäksi myös se matkakulut kattava osuus, ja tämä vaihtoehto on myös ollut erittäin suosittu. Lahjakortti voi olla täysin antajan haluaman suuruinen, esim. yksityistunneissa voidaan valita yksi tunti tai useampi.

Ja lahjakortin saajatkin ovat olleet kyllä kovasti mielissään siitä, että heitä on tällä tavoin muistettu, vaikka eivät itsenäisesti olisi lähteneet koulutusta hakemaan. En ainakaan muista, että koskaan olisi lahjakorttia jätetty käyttämättäkään, ja koulutuksen jälkeen ovat kaikki saajat olleet yhtä mieltä siitä, että ”pieni tönäisy koulutuksen aloittamiseksi” oli ihan paikallaan ja myös kaikki ovat olleet kovin tyytyväisiä tällaiseen lahjamuotoon :-).