Tällä kurssilla opiskellaan ns. naksutinkoulutuksen saloja. Naksutinkoulutusmetodin oppiminen on omistajallekin erittäin hyödyllistä, sillä hän oppii siinä ohjaamaan koiran käytöstä koiraystävällisellä tavalla sekä erityisesti oikea-aikaista ajoitusta, mikä on yksi tärkeimpiä asioita koiran kouluttamisessa. Koirallekin koulutus on todella mielekästä, koska se saa itse ajatella miten eri tilanteissa kannattaa toimia, ja näin käytöstä voidaan ohjata helposti omistajan haluamaan suuntaan. Samalla koira saa vahvasti aivotyötä, joka taas puolestaan rauhoittaa ja kanavoi koiran energian sopivalla tavalla.

Netistäkin löytyy aika paljon ohjeita naksutinkoulutuksen tiimoilta. Parhaiten asiat kuitenkin avautuvat kurssilla, jossa pääsee kokeilemaan luettuja asioita käytännössä. Kurssilla harjoitellaan sekä perusteet että kokeillaan erilaisia tapoja soveltaa naksutinkoulutusta. Siksi kurssi sopii niin aloittelijoille kuin asiasta jo jotain tietävillekin. Omistaja oppii siis myös soveltamaan itsenäisesti tätä mainiota koulutusmenetelmää.

Naksutinkoulutus on yleisnimike positiiviseen vahvistamiseen perustuvalle koulutukselle. Koulutuksen yhteydessä useimmiten käyetään ns. naksutinta, mutta joillekin koirille sen ääni voi olla hieman pelottava. Tämä ei estä koulutukseen osallistumista, koska monelaisia erilaisia ääniä voidaan käyttä toiminnan vahvisteena, ja kurssilla voidaan yksilökohtaisesti hakea juuri omalle koiralle soveltuva signaali.

Kurssiin kuuluu luento ja 4 kenttäkoulutuskertaa. Tänä aikana ehditään monipuolisesti kokeilla erilaisten asioiden opettamista tällä menetelmällä ja jokainen osallistuja saa valita yksilökohtaisesti myös asioita, joita haluaa omalle koiralleen opettaa. Aloitusaikoja voit katsoa näiltä sivuilta kohdasta Kurssit->Aikataulut, taikka suoraan tästä linkistä: http://koirakoulut.fi/kurssit-2/aikataulut/

Alla muutama erilainen naksutinmalli sekä kuva kirjasta nimeltä Koira ja delfiini (kirj. Karen Pryor). Näitä tuotteita voit myös edullisesti ostaa kurssin yhteydessä.