Koirakoulu Pikkuhukasta voit tilata myös luennoitsijan esim. koirayhdistyksesi erilaisiin tilaisuuksiin tai voit jopa koota ihan oman porukan. Luentoja voidaan pitää arki-iltoina tai viikonloppuisin. Luennon aiheet voi tilaaja vapaasti myös määritellä oman porukan mieltymysten tai sen hetkisten tarpeiden mukaan. Ota yhteyttä niin laaditaan teille soveltuva luento!

Luentoja on tilattu esim. koirayhdistysten vuosikokouksien yhteydessä pidettäväksi (jolloin saatetaan saada porukka paremmin innostumaan myös vuosikokoukseen tulosta). Tai ihan vaan järjestetty tilaisuus yhdistyksen jäsenten koiratiedon lisäämiseksi. Myös monet kasvattajat ovat järjestäneet omille kasvateilleen pentu- tai yhteistapaamisia, ja varanneet sinne ohjelmaksi luennon tai muuta koulutusta.

Luentoja voidaan pitää arki-iltoina 1-3 tunnin mittaisina tai sitten järjestää pidempi koulutustilasuus esim. kesä- tai talvileirin yhteydessä, jolloin voidaan toteuttaa useampia erilaisia koulutuksia esim. luentona tai treeninä, kestäen esim. päivän ajan tai useampana päivänä taikka  viikonlopun tms. Luennot ja koiran kanssa tehtävät treenit voidaan toteuttaa aivan järjestäjien toivomuksen mukaan.

Suosittuja luennon aiheita ovat olleet esim. koirien ilme- ja elekieli, stressi ja sen vaikutukset, ongelmakäyttäytyminen ja sen syyt, positiivinen vahvistaminen (eli naksutinkoulutus), koulutukselliset ongelmat ja niihin vaikuttavat tekijät (esim. luoksetulo-ongelmat, vetäminen jne)., aktivointi (aivotyö) ja virikkeistäminen sekä koiran ja omistajan hyvä suhde. Kaikista näistä luennoista voidaan tehdä lyhempi versio (arki-iltoihin tai vuosikokouksiin sopiva) tai pidempi versio (koko lauantain tai sunnuntain kestävä tai koiraleirin yhteyteen pidempikin). Luentojen hinnoittelu riippuu luennon pituudesta ja mahdollisista matka- tai majoituskuluista. Näistä kaikista voit kysyä tarkemmin esim. sähköpostilla tai soittamalla, jolloin voidaan saman tien katsoa esim. jo kalenterista millaisia varauksia eri päiville on olemassa, ja yrittää sovittaa luentoa yhdistyksen toivomaan ajankohtaan.

Erityisesti pidemmän luennon yhteydessä on usein mukava ottaa myös koiria mukaan toimintaan joko niin, että otetaan muutamia esimerkkikoirakoita tai sitten niin, että kaikki voivat kokeilla asiaa omien koiriensa kanssa. Erityisesti esim. aktivointi- ja virikkeistäminen luennon yhteydessä osallistujat ovat pitäneet kovasti siitä, että pääsevät heti luennon jälkeen kokeilemaan puhuttuja asioita oman koiran kanssa ja opastettuna.

Monet ovat koonneet myös ihan vain oman koiraporukan tuttavapiiristään ja varanneet sitten luennon tai muun yksityisen koulutustilaisuuden. Jos halukkaita on kasassa 5-10 henkilöä, niin sillä porukalla on jo hyvin mahdollisuus pyytää luentoa tai muuta koulutusta omien tarpeiden mukaan itselle tärkästä aiheesta.

Ota ihmeesä yhteyttä, ja neuvotellaan millaista lisätietoa koirien käyttäytymisestä tai koulutuksesta yhdistys tai koiraporukkanne haluaisi!