Kun alkeiskurssi on suoritettu, voi omistaja halutessaan jatkaa harjoittelua ja uusien asioiden oppimista
jatkokursseilla.  Tunnit yleensä kerran viikossa. Kurssimaksu. Aikataulut-sivulta voit katsoa tarkempia aloitusaikoja ja hintatietoja: http://koirakoulut.fi/kurssit-2/aikataulut/

1-tason jatkokurssi

Tämä on suora jatko alkeiskurssille. 1-tason jatkokurssilla mennään eteenpäin siitä, mihin alkeiskurssi päättyi, kerrataan hieman sekä vaikeutetaan jo opittuja ja opitaan uusia tehtäviä. Kurssilla tulee harjoitteluun esim. nouto ja käydään kokeilemassa myös hakuharjoittelua. Alkeiskurssin tahti on ollut melko rauhallinen, mutta jatkokurssilla tahti hieman tiivistyy. Tästä  syystä on nuoren koiran kanssa paras tulla ensin alkeiskurssille, vaikka sille olisikin kotona jo asioita opetettu. Samalla tulee varmistetuksi se, että omistajakin tietää ne samat asiat, mitä muut ovat oppineet alkeiskurssilla, sillä eri koulutuspaikoissa kurssien sisällöt vaihtelevat suurestikin. Kurssissa 4 koulutuskertaa.

2-tason jatkokurssi

2-tasolla voi syventää taitoja entisestään. Harjoitellaan jo opittuja asioita, mutta otetaan entistä enemmän käsittelyyn myös tottelevaisuuskokeissa esiintyviä suorituksia. Aloitetaan opetella myös kokeiden eri tasojen tehtäviä. Tähän voi osallistua kun ykköstaso (1-taso) on suoritettu. Kurssissa 4 koulutuskertaa.

3-tason jatkokurssi

3-taso on tarkoitettu erityisesti niille, jotka kiinnostuvat tottelevaisuuskokeissa kilpailemisesta. Mutta kurssille saa tulla myös harrastelumentaliteetillä, eli osallistuminen ei edellytä sitä, että on pakko mennä kokeisiin. Tällä tasolla siis kuitenkin tähdätään suoritusten hiomiseen siten, että koiran kanssa voi kokeilla myös virallisiin tottelevaisuuskokeisiin osallistumista. Harjoitellaan sekä alokasluokan että ylempien luokkien liikkeiden suorittamista koesääntöjen mukaan. Kurssissa 4 koulutuskertaa.

Kilpailevat

Tämä taso on tarkoitettu niille, jotka ovat lähiaikoina menossa kokeisiin tai jo kilpailevat tottelevaisuuskokeissa. Harjoitteluissa saadaan suoritusvarmuutta sekä häiriönalaista treeniä. Omistajan jännityskin vähenee, kun on harjoitellut suorituksia jo kontrolloidussa ympäristössä ja saanut yksilöllisiä ohjeita mahdollisten vaikeiden suorituskohtien parantamiseen. Kurssissa 4 koulutuskertaa.