Kurssissa on 4 koulutuskertaa. Kurssien aikataulut ja hintatiedot löydät kohdasta Aikataulut: http://koirakoulut.fi/kurssit-2/aikataulut/

Kurssiin sisältyy paljon ohitusharjoittelua, luoksetulotreeniä, rauhoittumisharjoittelua ja ympäristöärsykkeiden sietämisen harjoittelua, sekä perustottelevaisuusasiota, kuten paikallolo, maahanmeno jne. Tehdään myös mukavia aivotyötehtäviä ja lisäksi omistaja saa paljon tietoa koiran käyttäytymisasioista. Kurssien ryhmäkoot ovat melko pieniä, joten ryhmätilanteessakin saa yksilöllistä opastusta.

Kurssin erityisiä hyötyjä on paljon: koira oppii rauhoittumaan tilanteissa, joissa ympäristön ärsykkeet voisivat muutoin viedä voiton (esim. äänet tai toiset koirat ym.), koira oppii ohittamaan kauniisti toisia koiria ja tulemaan luokse kutsuttaessa ym. ym. Koiralle saadaan mielekästä tekemistä mikä osaltaan vähentää ongelmakäytösten todennäköisyyttä. Omistaja oppii paljon koirien käyttäytymisestä ja siitä miten koiralle eri asioita voi opettaa sekä miten suhtautua koiran mahdollisiin epätoivottuihin toimintoihin.

Ilmoittautua voi esim. näiden kotisivujen palautelomakkeella (yläpalkissa), sähköpostitse, puhelimitse tai tekstiviestillä. Ilmoittautumiseen on hyvä laittaa valmiiksi tarvittavat tiedot: omistajan tietoina nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköposti, koiran tietoina rotu/tai yhdistelmä, synt.aika ja kutsumani. Lisäksi se tieto, että milloin alkavasta kurssista on kyse.

Tulkaa koiran kanssa mukaan hauskaan harrastukseen ja opiskelemaan parempaa yhteistyötä ja -ymmärrystä. Kurssilta saat paljon tietoja ja opastusta myös pienten tai alullaan olevien ongelmakäytösten korjaamiseen.

Jos koiralle on kuitenkin päässyt jo jonkinlainen ongelmakäytös kehittymään, niin alkeiskurssi ei välttämättä ole hyvä vaihtoehto aloittaa käyttäytymisen muuttaminen, vaan useimmiten on parempi ensin tehdä ns. yksilöterapiaa. Ongelmat ovat niin koirakohtaisia, ja niihin vaikuttavat eri yksilöillä useat eri asiat, saat paljon tehokkaamman ja juuri teidän ongelmaan räätälöidyn ratkaisun ottamalla tilanteeseenne yksityiskoulutusta. Tällöin voidaan tapaamisajat sopia täysin omistajalle soveltuviin aikoihin myös. On tarpeen mukaan mahdollista tehdä yksityistapaamista myös kotikäynteinä. Jotkut asiat ovat sen luonteisia, että ne on parasta katsoa juuri siellä, missä koira asustaa. Kaikista näistä saat lisätietoa laittamalla viestiä esim. palautelomakkeen (yläpalkissa) kautta tai vaikkapa soittamalla. Älä epäröi ottaa yhteyttä, niin keskustellaan mikä teidän tilanteeseenne olisi paras ratkaisumalli.